Strona Główna
Zapytaj dietetyka

#WnZO część 2

  • 6 grudnia 2017
  • Agnieszka Boryna
  • 0 Komentarzy
#WnZO część 2

Tydzień temu Michalina zaczęła stosować opracowaną przeze mnie dietę. W związku z czym dokonałam pomiarów kontrolnych aby sprawdzić jak organizm zareagował na zupełnie odmienny sposób żywienia.

Nowy sposób odżywiania

Przygotowany przeze mnie rozkład posiłków jest trochę odmienny niż ten, który Michalina stosowała dotychczas. W odżywianiu bardzo ważna jest regularność spożywanych posiłków i w miarę równy odstęp czasu pomiędzy nimi. Jadłospis Michaliny składa się z 5 posiłków. Po naszej wizycie kontrolnej dodałam małą przekąskę, którą Michalina może dowolnie wybrać z listy tzw.: zdrowych przekąsek:

  • 1 jabłko
  • szklanka soku marchwiowego
  • jajko na twardo – zawiera idealnie zbilansowane białko oraz lecytynę, która pomaga ustabilizować poziom cholesterolu. Dlaczego polecam jaja? O tym pisałam tutaj
  • różne rodzaje owoców na jakie mamy ochotę
  • warzywa, same bądź w postaci sałatek czy surówek
  •  owoce suszone
  • owoce liofilizowane

Śniadania są przygotowywane na ciepło. Postawiłam na kaszę jaglaną i płatki owsiane bezglutenowe, z dodatkiem różnych owoców. Cieszę się, że Michalina je polubiła. Jest to pożywna forma śniadania a jego ciepła wersja ma istotne znaczenie szczególnie podczas obecnej pory roku. Taki posiłek doskonale rozgrzewa organizm i dostarcza odpowiedniej ilości energii na początek dnia.

Drugie śniadanie musi być wygodne i łatwe w spożyciu ze względu na tryb pracy Michaliny. Dlatego przygotowałam kilka przepisów na owocowe koktajle. Same w sobie są sytym posiłkiem. Ze względu na wysokie zapotrzebowanie na białko, zdecydowałam dołączyć do koktajlu odżywkę białkowa sprawdzonej firmy.

Obiad składa się z dwóch dań. Pożywna zupa krem ze świeżych warzyw. Jest syta, rozgrzewa organizm i jest jednocześnie kolejną porcją warzyw. Pamiętajmy, że w ciągu dnia powinniśmy spożyć ich około 5 porcji. Drugie danie to porcja białka w postaci chudego mięsa bądź ryby z dodatkiem warzyw. Sałatka jest w postaci świeżych warzyw bądź kiszonej kapusty, która ma masę dobroczynnych właściwości zdrowotnych (o tym pisałam w rankingu zdrowych produktów

Kolacja jest przygotowana także w lekkiej warzywnej formie, czyli sałatka. Pamiętajmy, że każde świeże warzywa muszą być podane z tłuszczem czyli np.:  z oliwą z oliwek, oliwą z pestek winogron. Ma to zasadnicze znaczenie, ponieważ witaminy takie jak A, D, E, K są rozpuszczalne w tłuszczach i tylko w ich obecności są przyswajane przez organizm.

Uzyskane wyniki:

Jeżeli chcecie kontrolować swoją wagę warto pamiętać by wykonywać taki pomiar zawsze o tej samej porze dnia i na tym samym urządzeniu. Ze względu na tryb pracy Michaliny, pomiarów dokonujemy zawsze wieczorem.

Pomiar analizy składu ciała:

data Waga % tłuszczu Poziom nawodnienia Masa mięśni Wiek metaboliczny Masa kości Tłuszcz wokołnarządowy
29.11.2017 76,8 kg 41,2 41,9 % 42,9 50 2,3 7
06.12.2017 76,0 kg 40,5 42,3 42,9 50 2,3 7

Z uzyskanych wyników wyraźnie widać, że organizm Michaliny zareagował prawidłowo na wdrożenie nowego jadłospisu. Spadek masy ciała, obniżenie poziomu tłuszczu ogólnego przy zachowaniu masy mięśniowej, świadczy, że dieta jest prawidłowo zbilansowana.

Data Obwód biustu Obwód talii Obwód bioder Obwód prawego uda
29.11.2017 104 cm 83 cm 117 cm 58 cm
06.12.2017 100 cm 82 cm 115 cm 57 cm

Pomiar obwodów również pokazuje poprawę. Świadczy to przede wszystkim o zmniejszeniu objętości tłuszczu ogólnego, co można zauważyć patrząc na wyniki analizy składu ciała.

Jak widać pierwszy krok do sukcesu jest za nami :)

Agnieszka Boryna, 6 grudnia 2017 Ktoś kiedyś powiedział, że organizm ludzki jest jak świątynia, o którą trzeba dbać. dotyczy to również zdrowia. Nic, co raz zostało nam dane, nie jest wieczne. Naturalne podejście do zdrowia fascynowało mnie od zawsze. Prowadzę własną poradnię dietetyczną, w której udzielam praktycznych porad jak schudnąć w zdrowy i bezpieczny sposób.
Agnieszka Boryna

Agnieszka Boryna

Ktoś kiedyś powiedział, że organizm ludzki jest jak świątynia, o którą trzeba dbać. dotyczy to również zdrowia. Nic, co raz zostało nam dane, nie jest wieczne. Naturalne podejście do zdrowia fascynowało mnie od zawsze. Prowadzę własną poradnię dietetyczną, w której udzielam praktycznych porad jak schudnąć w zdrowy i bezpieczny sposób.

#WnZO część 1
Wyzwanie na Zdrowe Odchudzanie
O nas
Spotykamy się regularnie. Podczas jednego z babskich spotkań, padło hasło: "(...) Bo to jest tylko dla Lejdis"  Jest to zdanie wyrwane z kontekstu a czego ono dotyczyło.. No cóż nie mogę zdradzić. Co się wydarzyło na babskim, zostaje na babskim. W taki o to sposób narodziła się nazwa tego bloga.
Signature